Deff med kolhydrater fortsättning

Har ju kört en liten deff med kolhydrater senaste veckorna.
 
Hänt en del grejer om än inget magiskt, ner en del i vikt, men framförallt så syns konturerna och formerna mer nu så det tackar jag för! :)
Känner mig ändå helt ok nöjd och det är mycket pga motivationen som är lite sådär ljummen just nu så jag känner det får duga som det är; bättre lägga sig på en nivå som motivationen klarar av just nu än lägga sig högre och bli besviken och kanske klappa ihop totalt.
Jag har ju mitt mål till hösten så får peppa upp till det ist! :D och bara försöka hålla mig i lagom form tills dess.
 
Men jag längtar hem och det märks av på träningsmotivationen kan man säga, men framförallt så mår jag inte riktigt som vanligt, mycket huvudvärk och nackvärk påverkar mig väldigt mycket, känner ju det gör en lite mer nedstämd ha ont och påverkar ju därmed ens motivation och välbefinnande/energi.
 
Men jag tar mig ju iväg och tränar, men motivationen för att köra intervaller finns inte riktigt där och har väl blivit någon extra vilodag eller så också och någon godisdag hehe.
 
Jämför ju en hel del också att deffa just med vanliga kolhydrater och med fett.
Händer ju inte lika mycket när jag deffar med kolhydrater och det bidrar väl också till mindre motivation + att magen är mer spänd och mer bajsande! haha. Dock ska man väl tillägga att motivationen var mycket högre när jag körde fettdeffen vilket i sin tur påverkar allt annat runt om också.
 
Så överlag känns det som att jag mår bättre av att äta mer fett, men samtidigt älskar jag ju min husmanskost.
Min senaste pt som jag pratat med och som jag ska jobba med till hösten för nya målet hade den frågeställningen också; hur vill du äta efter deffen för att hålla vikten?
 
 
 
Grymt svårt fråga, när man känner att mer fett i kosten får mig må bättre, men samtidigt vill jag inte ge upp tex pasta och falukorv för evigt heller. Blir spännande se vad vi kan hitta på för något i kostväg åt mig!
 
Men nu ett tag framöver så kommer jag bara försöka leva mer hälsosamt, ska prova en del nya maträtter från kokböckerna jag har:
Mat för liv och lust -kokboken för dig som vill leva sunt och Ulrika Davidssons kokbok om 5:2
och fortsätta jobba på mitt mål med godis en dag i veckan och kanske även prova uppehåll några veckor, vi får se vad motivationen räcker till helt enkelt!
 
Sen är det ju faktiskt sommar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback